Za inklúziu a rovnosť vo vzdelávaní
15.10.2014 | Admin | Projekty pre reformu
Cieľom projektu je identifikovať problémy, s ktorými sa stretávajú žiaci, ich rodičia a učitelia v procese integrácie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami či zdravotným znevýhodnením a navrhnúť riešenia.
Rodiny detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami sa ocitajú v situáciách, v ktorých si nevedia poradiť a zažívajú bezmocnosť. Pri napĺňaní práva na vzdelanie a slobodný výber školy narážajú na prekážky školského systému, ktoré im komplikujú život.
Cieľom projektu je identifikovať problémy, s ktorými sa stretávajú žiaci, ich rodičia a učitelia v procese integrácie detí so špeciálnymi potrebami či zdravotným znevýhodnením a navrhnúť riešenia. K naplneniu tohto cieľa slúžili workshopy, na ktorých experti a zástupcovia cieľových skupín spoločne identifikovali problémy, ktorým sa následne, vrátane návrhov riešení, venuje pozornosť v rámci manuálu advokačného poradenstva nielen pre rodičov, ktorý v podobe Iných príbehov spracoval tím expertov Nového školstva, a sú dostupné aj v podobe samostatnej webstránky, ktorú nájdete tu.
Súčasťou projektu je sieťovanie a rozširovanie koalície Za rovnosť vo vzdelávaní, ktorá predstavuje mechanizmus spolupráce rôznych skupín a silnejší spoločný hlas v prospech inklúzie.
Realizované aktivity:
Správa z okrúhleho stola na tému Inkluzívne vzdelávanie – vzdelávanie pre všetkých
Májový newsletter | Za inklúziu a rovnosť vo vzdelávaní
Daniel Sobel: Ako školský systém v Anglicku reaguje na individuálne potreby detí
Júnový newsletter | Za inklúziu a rovnosť vo vzdelávaní
Júlový newsletter | Za inklúziu a rovnosť vo vzdelávaní
Augustový newsletter | Za inklúziu a rovnosť vo vzdelávaní
Septembrový newsletter | Za inklúziu a rovnosť vo vzdelávaní
Workshop | Inklúzia je spoločná vec
Iné príbehy | Manuál advokačného poradenstva
Októbrový newsletter | Za inklúziu a rovnosť vo vzdelávaní
Projekt Za inklúziu a rovnosť vo vzdelávaní realizuje občianske združenie Nové školstvo. Projekt bol podporený Islandom, Lichtenštajnskom a Nórskom prostredníctvom Programu Aktívne občianstvo a inklúzia, ktorý realizuje Ekopolis v spolupráci s Nadáciou pre deti Slovenska a SOCIA - nadácia na podporu sociálnych zmien.
For inclusion and eqality in education
The mission is to identify problems with which children, their parents and teachers face during the integration process of children with special needs or health disability and to formulate a solution.
Families with kids, who have special pedagogical and educational needs, are often in helpless situations. When these families are fulfilling their rights for education and school choice, they often face obstacles in schooling system, which are complicating their lives.
The mission of this project is to identify problems with which children, their parents and teachers face during the integration process of children with special needs or health disability and to formulate a solution.
On the path of fulfilling this task, there will be held regional workshops with experts and representatives of focus groups where they together identify problems and will formulate not only possible solutions but also will be preparing manuals for focus groups.
Part of the project is building and widening of the Coalition for equality in education, which represents mechanics of better cooperation of different groups and stronger unified voice for inclusion.
Projekty pre reformu
28.8.2017, Projekty pre reformu
Posilnenie hlasu verejnosti vo vzdelávaní
1.7.2016, Projekty pre reformu
Za inklúziu a rovnosť vo vzdelávaní
15.10.2014, Projekty pre reformu
Štartujeme kampaň CHCEME VEDIEŤ VIAC
31.1.2014, Zuzana Zimenová, Projekty pre reformu
Verejná komisia pre reformu vzdelávacej politiky
9.1.2013, Projekty pre reformu
Kurikulárna transformácia vzdelávania na 8-ročných gymnáziách
5.5.2008, Projekty pre reformu
Vzdelávací program pre učiteľov so zameraním na reformu vzdelávania
16.11.2007, Projekty pre reformu
25.10.2007, Projekty pre reformu
Rozvoj životných zručností a kľúčových kompetencií detí a mládeže
1.8.2007, Projekty pre reformu
23.2.2007, Projekty pre reformu
Model hodnotenia kvality školy
29.1.2007, Projekty pre reformu





Mnohé základné školy na Slovensku dnes nedostávajú dostatočnú podporu, aby sa mohli zlepšovať. Projekt Školy pre všetkých to chce zmeniť a poskytnúť školám komplexné a flexibilné služby, ktoré im umožnia napredovať v oblastiach, ktoré si sami vyberú.
Naše aktivity v súvislosti s Posilňovaním hlasu verejnosti vo vzdelávaní sme v rámci kampane Chceme vedieť viac v období október 2015 až jún 2016 mohli realizovať aj vďaka grantu Foundation Open Society Institute a podpore poskytnutej v rámci Education Support Program of Open Society Foundations.
Cieľom projektu je identifikovať problémy, s ktorými sa stretávajú žiaci, ich rodičia a učitelia v procese integrácie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami či zdravotným znevýhodnením a navrhnúť riešenia.
Občianske združenie Nové školstvo sa snaží oživiť verejnú diskusiu o našom školstve kampaňou CHCEME VEDIEŤ VIAC o budúcnosti vzdelávania.
TREND Holding v rámci projektu CSR TRENDY v spolupráci s portálom Nové školstvo a s finančnou podporou spoločnosti Orange zakladajú Verejnú komisiu pre reformu vzdelávacej politiky.
Projekt Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity sa zaoberá transformáciou systému stredoškolského vzdelávania, pričom špecificky sa zameriava na 8-ročné gymnáziá...
Otvárame pilotný vzdelávací tréningový program Vzdelávanie pre život, určený pre učiteľov základných škôl z Trnavského, Nitrianskeho a Trenčianskeho kraja...
Projekt nadväzuje na snahu Konzervatívneho inštitútu M. R. Štefánika formulovať strategické zámery reformy vzdelávania, ktorých konkrétna podoba sa odráža v návrhu nového školského zákona, zverejneného vo februári 2006...
Cieľom projektu je prispieť k rozvoju životných zručností and kľúčových kompetencií a podporovať integráciu inovačných programov, ktoré boli doteraz vnímané ako okrajové, do stredného prúdu vzdelávacieho systému...
Projekt je zameraný na proces hodnotenia kvality základných a stredných škôl z pohľadu hlavných aktérov školskej komunity – učiteľov, rodičov a žiakov. Zámerom je ponúknuť im jednoduchý, univerzálne využiteľný a efektívny nástroj na zisťovanie ich spokojnosti s kvalitou výchovno-vzdelávacieho procesu na školách v rámci celého územia Slovenska...
Štátny pedagogický ústav (ŠPÚ) realizuje projekt, ktorého cieľom je priniesť do vzdelávania na strednej škole novú kvalitu...