Model hodnotenia kvality školy
29.1.2007 | Admin | Projekty pre reformu
Projekt Model efektívneho zapojenia partnerov školy do procesu hodnotenia jej kvality. Príprava a praktické overovanie metodológie monitoringu kvality nadväzuje na aktivity, s ktorými sa počas rokov 2002 – 2004 skupina reformných pedagógov a ďalších spolupracujúcich expertov, združených v Iniciatíve za reformu školstva pri Centre pre vzdelávaciu politiku, aktívne zapájala do procesu realizácie reformy vzdelávacieho systému. Hlavným cieľom týchto aktivít bolo najmä:
- informovať verejnosť o potrebe reformy vzdelávacieho systému, o jednotlivých reformných krokoch exekutívy, ako aj o rôznych inovatívnych návrhoch odbornej verejnosti a zástupcov mimovládnych organizácií,
- aktivizovať rôzne cieľové skupiny a zvýšiť ich záujem o veci verejné v oblasti reformy školstva.
Projekt je zameraný na proces hodnotenia kvality základných a stredných škôl z pohľadu hlavných aktérov školskej komunity – učiteľov, rodičov a žiakov. Zámerom je ponúknuť im jednoduchý, univerzálne využiteľný a efektívny nástroj na zisťovanie ich spokojnosti s kvalitou výchovno-vzdelávacieho procesu na školách v rámci celého územia Slovenska.
Cieľom projektu je vytvorenie manuálu, upotrebiteľného pre rôzne druhy a typy škôl, pomocou ktorého si dokážu vytvoriť vlastné autoevalvačné nástroje na meranie kvality svojho vzdelávacieho prostredia. Za hlavný autoevalvačný nástroj sa v projekte zvolil dotazníkový prieskum.
Pilotné testovanie univerzálnych dotazníkov pre 3 cieľové skupiny (učitelia, rodičia, žiaci) sa realizovalo v školskom roku 2005/2006 na štyroch vybraných školách v meste Šamorín (základná škola, gymnázium, stredné odborné učilište, hotelová akadémia). Na základe výsledkov dotazníkového prieskumu získal projektový tím potrebnú spätnú väzbu na doladenie optimálnej podoby autoevalvačného manuálu, použiteľného aj pre ďalšie školy.
Výsledky projektu sú zhrnuté v publikácii Model hodnotenia kvality školy, ktorú si môžete pozrieť či stiahnuť tu.
Závery projektu boli verejne prezentované v novembri 2006 na medzinárodnej konferencii Združenia Orava Inovácie v škole a na konferencii Rady mládeže Slovenska Neformálne vzdelávanie: Dôležitá súčasť rozvoja osobnosti mladého človeka.
Prezentáciu Zuzany Humajovej si môžete pozrieť či stiahnuť vo formáte PPS tu.
Konzervatívny inštitút M. R. Štefánika a združenie Občan a demokracia realizujú v rokoch 2006-2007 samostatné projekty na podporu vytvárania reformného prostredia na slovenských základných a stredných školách. Projekty Model hodnotenia kvality školy a Čitateľská gramotnosť vznikli za finančnej podpory Nadácie otvorenej spoločnosti v rámci grantovej schémy Reforma vzdelávania a ich úvodné analytické činnosti sa komplementárne dopĺňajú.
Projekty pre reformu
28.8.2017, Projekty pre reformu
Posilnenie hlasu verejnosti vo vzdelávaní
1.7.2016, Projekty pre reformu
Za inklúziu a rovnosť vo vzdelávaní
15.10.2014, Projekty pre reformu
Štartujeme kampaň CHCEME VEDIEŤ VIAC
31.1.2014, Zuzana Zimenová, Projekty pre reformu
Verejná komisia pre reformu vzdelávacej politiky
9.1.2013, Projekty pre reformu
Kurikulárna transformácia vzdelávania na 8-ročných gymnáziách
5.5.2008, Projekty pre reformu
Vzdelávací program pre učiteľov so zameraním na reformu vzdelávania
16.11.2007, Projekty pre reformu
25.10.2007, Projekty pre reformu
Rozvoj životných zručností a kľúčových kompetencií detí a mládeže
1.8.2007, Projekty pre reformu
23.2.2007, Projekty pre reformu
Model hodnotenia kvality školy
29.1.2007, Projekty pre reformu





Mnohé základné školy na Slovensku dnes nedostávajú dostatočnú podporu, aby sa mohli zlepšovať. Projekt Školy pre všetkých to chce zmeniť a poskytnúť školám komplexné a flexibilné služby, ktoré im umožnia napredovať v oblastiach, ktoré si sami vyberú.
Naše aktivity v súvislosti s Posilňovaním hlasu verejnosti vo vzdelávaní sme v rámci kampane Chceme vedieť viac v období október 2015 až jún 2016 mohli realizovať aj vďaka grantu Foundation Open Society Institute a podpore poskytnutej v rámci Education Support Program of Open Society Foundations.
Cieľom projektu je identifikovať problémy, s ktorými sa stretávajú žiaci, ich rodičia a učitelia v procese integrácie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami či zdravotným znevýhodnením a navrhnúť riešenia.
Občianske združenie Nové školstvo sa snaží oživiť verejnú diskusiu o našom školstve kampaňou CHCEME VEDIEŤ VIAC o budúcnosti vzdelávania.
TREND Holding v rámci projektu CSR TRENDY v spolupráci s portálom Nové školstvo a s finančnou podporou spoločnosti Orange zakladajú Verejnú komisiu pre reformu vzdelávacej politiky.
Projekt Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity sa zaoberá transformáciou systému stredoškolského vzdelávania, pričom špecificky sa zameriava na 8-ročné gymnáziá...
Otvárame pilotný vzdelávací tréningový program Vzdelávanie pre život, určený pre učiteľov základných škôl z Trnavského, Nitrianskeho a Trenčianskeho kraja...
Projekt nadväzuje na snahu Konzervatívneho inštitútu M. R. Štefánika formulovať strategické zámery reformy vzdelávania, ktorých konkrétna podoba sa odráža v návrhu nového školského zákona, zverejneného vo februári 2006...
Cieľom projektu je prispieť k rozvoju životných zručností and kľúčových kompetencií a podporovať integráciu inovačných programov, ktoré boli doteraz vnímané ako okrajové, do stredného prúdu vzdelávacieho systému...
Štátny pedagogický ústav (ŠPÚ) realizuje projekt, ktorého cieľom je priniesť do vzdelávania na strednej škole novú kvalitu...