Čo už vieme:
Prezentácia prvých zistení z kampane

[ 30.11.2014, Podujatia]


Občianske združenie Nové školstvo sa v spolupráci s ďalšími partnermi a podporovateľmi snaží oživiť verejnú diskusiu kampaňou CHCEME VEDIEŤ VIAC o budúcnosti vzdelávania na Slovensku.



Čo už vieme | Prezentácia prvých zistení z kampane



Kampaňou CHCEME VEDIEŤ VIAC sa usilujeme zintenzívniť verejnú diskusiu o vzdelávaní a posilniť hlas detí, rodičov, učiteľov a odbornej verejnosti pri jeho kvalitatívnej premene.


Počas roka 2014 sme sa pýtali ľudí v rôznych častiach Slovenska, ako by podľa nich malo vyzerať vzdelávanie v budúcnosti. Svoje predstavy nám prerozprávali v rámci tvorivých workshopov, okrúhlych stolov, online diskusií aj v mnohých neformálnych debatách. Spoločne sme uvažovali o tom, ako sa vzdelávanie zmenilo počas uplynulých 25 rokov a ako by mohlo vyzerať o ďalšie štvrťstoročie.


Kde sa deťom najlepšie učí? Od koho sa najviac naučia? Čo im v dnešných školách najviac chýba? Ako si predstavujú školy budúcnosti? A aké vzdelávanie by sme im chceli dopriať my, dospelí?


Odpovede detí a dospelých na tieto ale aj ďalšie otázky sme prezentovali na neformálnom podujatí v utorok 25. novembra 2014 v Bratislave, na ktoré prijalo pozvanie vyše sto hostí.


Pozrite si videozáznam a fotogalériu z podujatia:



Prvý súhrn zistení z kampane si môžete prečítať v Novinkách z kampane:


Ďalšie zistenia budú nasledovať čoskoro na webe kampane.



O kampani


Kampaň CHCEME VEDIEŤ VIAC je otvorená občianska iniciatíva, ktorou vyjadrujeme vôľu pokračovať vo verejnej diskusii o vzdelávaní a snahu posilniť hlas odbornej a rodičovskej verejnosti v procese reformy školstva.



Kampaňou CHCEME VEDIEŤ VIAC ponúkame priestor na spoločné prediskutovanie problémov nášho školstva a na hľadanie návrhov na užitočné zmeny. Otvárame novú, oveľa širšiu diskusiu o budúcnosti vzdelávania, než bola rezortná diskusia o Správe o stave školstva minulý rok. Zapojiť sa do nej môžu všetci, ktorým leží na srdci budúcnosť detí v našej krajine.



Zámery kampane nám pomáhajú napĺňať naši partneri, kolegovia z Nadácie M. Šimečku a z Centra pre výskum etnicity a kultúry. Postupne sa k iniciatíve pridávajú aj ďalší jednotlivci a organizácie, ktorí nás v našej práci podporujú a pomáhajú nám kampaň realizovať.



Kreatívnym partnerom kampane je iniciatíva Česko mluví o vzdělávaní. Je pre nás inšpiráciou a zdrojom cenných nápadov a overených postupov, na ktoré chceme voľne nadväzovať. Našim spoločným zámerom je záverečné porovnanie výstupov z verejnej diskusie na Slovensku so zisteniami v Českej republike.




Organizátor




Kreatívny partner




Partner kampane v roku 2014


Nadácia Orange



Partner webu kampane


Platon webhosting



Štart kampane podporili


Slovenská sporiteľňa              Veľvyslanectvo Fínska v Bratislave



             mesto Šamorín-Somorja              České centrum v Bratislave              OSF



Mediálni partneri kampane


Dobrá škola                   TREND                   Mama a ja


Eduworld.sk                   Zones.sk