Priority v školstve vznikali narýchlo a povrchne

[ 17.3.2016, Peter Dráľ, Nové školstvo v médiách]

Vágne znenie dokumentu s vládnymi prioritami v oblasti školstva nie je dobrým signálom, zhodujú sa odborníci.


Nekonkrétne, spísané narýchlo a bez časových a číselných záväzkov. Takto zhodnotili návrh programových priorít vlády školskí pracovníci a aktivisti. Zhodujú sa, že programové priority evidentne vznikali narýchlo a bez prítomnosti odborníkov na vzdelávanie.


Pred voľbami strany opakovali, že školstvo patrí medzi absolútne priority. Náčrt plánov vznikajúcej koalície o tom nesvedčí. Peter Dráľ z občianskeho združenia Nové školstvo vníma ako zlý signál už len samotné umiestnenie kapitoly školstva a vzdelávania v zozname priorít. To, že sa nachádza približne v polovici, podľa neho naznačuje, že nebude patriť medzi najdôležitejšie oblasti záujmu.


„O tom svedčí aj fakt, že školstvo má spoločnú kapitolu s kultúrou a športom a ďalšie dve školské priority sú v kapitole venovanej národnostným menšinám,“ súhlasí Saskia Repčíková z Asociácie súkromných škôl a školských zariadení.


Kapitola Školstvo, šport, kultúra obsahuje sedem bodov, školstva sa z nich týka päť. V prioritách vlády zároveň chýba akákoľvek zmienka o budúcnosti slovenskej vedy a výskumu, učiteľoch či vysokých školách.


Čítajte ďalej v denníku SME v článku zo dňa 17. marca 2016 tu.