Hodnotenie vzdelávania - medzinárodné štúdie
30.12.2006 | Admin | Archív
Štúdie IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievment)
1. CES (CivED)
Hlavným cieľom výskumu bolo získať objektívny obraz o úrovni občianskych vedomostí, zručností, o chápaní pojmov, o postojoch a očakávanej účasti mladých ľudí na živote spoločnosti v medzinárodnom meradle. Výsledky výskumu poskytnú učiteľom, tvorcom politiky, ale aj širokej verejnosti informácie o tom, čo vedia štrnásťroční žiaci o živote spoločnosti a či veria demokratickým inštitúciám a procesom.
Viac sa dozviete na stránkach Štátneho pedagogického ústavu tu.
2. SITES
Vzdelávanie v minulosti prebiehalo obyčajne frontálne: od učiteľa k žiakovi, resp. k celej triede naraz cieľom bolo niečo žiaka naučiť. V súčasnosti sa hľadajú nové pedagogické modely, na to, aby sme žiaka naučili sa učiť, pretože sa bude musieť celoživotne vzdelávať. Aj keď neexistuje univerzálny správny recept na vzdelávanie v budúcnosti, môžeme sledovať v akom rozsahu si školy osvojili pojem samostatnejšieho učenia sa žiakov. Napríklad pomocou dotazníkových techník sa snažíme čo najspoľahlivejšie zistiť aké pedagogické postupy sa na školách uplatňujú.
Viac sa dozviete na stránkach Štátneho pedagogického ústavu tu.
3. TIMSS
TIMSS je medzinárodná komparatívna štúdia, ktorá sa zameriava na zisťovanie vedomostí a zručností z matematiky a prírodovedných predmetov u 9 – 10 ročných žiakov (Populácia 1) a 13 – 14 ročných žiakov (Populácia 2).
Viac sa dozviete na stránkach Štátneho pedagogického ústavu tu.
4. PIRLS
Cieľom štúdie PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) je opakované zisťovanie úrovne čitateľskej gramotnosti žiakov 4.ročníka základných škôl. Toto obdobie školskej dochádzky je dôležitým medzníkom, pretože sa predpokladá, že žiaci v tomto období už zvládli techniku čítania a začínajú využívať čítanie na svoje ďalšie vzdelávanie. Vzhľadom k tomu, štúdia PIRLS skúma viaceré úrovne porozumenia textov rozličného typu. Významnou súčasťou štúdie je tiež sociologické skúmanie domácich a školských podmienok vplývajúcich na čitateľskú gramotnosť.
Viac sa dozviete na stránkach Štátneho pedagogického ústavu tu.
Štúdie OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development)
1. PISA
PISAje nový výskum vedomostí a zručností 15-ročných žiakov, ktorý od roku 2000 prebieha v trojročných cykloch v krajinách OECD a partnerských krajinách. Je výsledkom unikátnej spolupráce všetkých zúčastnených krajín pri monitorovaní výsledkov vzdelávania a hodnotení efektívnosti svojich vlastných školských systémov. Tímy medzinárodných expertov spolupracujú na tvorbe testovacích nástrojov, ktoré umožňujú porovnávanie vzdelávacích výsledkov krajín s rôznym kultúrnym kontextom.
Viac sa dozviete na stránkach Štátneho pedagogického ústavu tu.
2. TALIS
TALIS - Medzinárodný prieskum vyučovania a vzdelávania vzdelávania je nová štúdia OECD, ktorej cieľom je získať informácie o učiteľoch, vyučovaní a ďalšom vzdelávaní učiteľov. Potreba prieskumu, ktorý poskytne chýbajúce dáta o učiteľoch, vznikla v rámci projektu INES (Indicators of Education Systems)ako snaha získať relevantné medzinárodné indikátory vo vzdelávacích systémoch za účelom ich vzájomného porovnávania a analýzy o učiteľoch a metódach vyučovania.
Viac sa dozviete na stránkach Štátneho pedagogického ústavu tu.
3. SENDDD
Projekt na základe štatistického spracovania dát a ich analýz porovnáva vzdelávacie systémy žiakov so zdravotným postihnutím, s poruchami učenia a správania a zo sociálne znevýhodneného prostredia v jednotlivých členských krajinách OECD a niektorých nečlenských štátoch.
Viac sa dozviete na stránkach Štátneho pedagogického ústavu tu.
Archív
Pozvánka na konferenciu ELT FORUM
16.5.2012, Archív
15.5.2012, Archív
15.5.2012, Archív
Klaudia Bednárová: Učitelia by sa mali viac vzdelávať!
10.5.2012, Archív
INEKO: Portál základných a stredných škôl
5.2.2012, Archív
23.12.2011, Archív
ARRA: Hodnotenie vysokých škôl a ich fakúlt za rok 2011
2.12.2011, Archív
1.6.2011, Archív
23.2.2011, Daniel Bútora, Archív
ARRA: Hodnotenie vysokých škôl a ich fakúlt za rok 2010
2.12.2010, Archív
Zverejňovanie prác a opatrenia proti plagiátorom
25.10.2010, Branislav Pupala, Archív
5.10.2010, Archív
Vyšlo siedme číslo Dobrej školy
20.5.2010, Archív
Spoločnosť EXAM testing vydala siedme číslo mesačníka Dobrá škola...
Vyšlo šieste číslo Dobrej školy
15.4.2010, Archív
Spoločnosť EXAM testing vydala šieste číslo mesačníka Dobrá škola...
Vyšlo piate číslo Dobrej školy
Zborník Pedagogickej fakulty Trnavskej Univerzity
16.3.2010, Ondrej Kaščák, Archív
16.3.2010, Archív
ARRA: Hodnotenie vysokých škôl a ich fakúlt za rok 2009
23.2.2010, Archív
Vyšlo štvrté číslo Dobrej školy
21.2.2010, Archív
Spoločnosť EXAM testing vydala štvrté číslo občasníka Dobrá škola...
Konferencia Učíme pre život 2010
15.1.2010, Archív
28.12.2009, Archív
Vyšlo tretie číslo Dobrej školy
28.12.2009, Archív
Spoločnosť EXAM testing vydala tretie číslo občasníka Dobrá škola...
Vzdelávací portál Moderní dějiny
28.12.2009, Archív
Vzdelávací portál o moderných dejinách nielen pre učiteľov, študentov a žiakov.
28.10.2009, Martin Kríž, Archív
Vyšlo druhé číslo Dobrej školy
12.10.2009, Archív
Spoločnosť EXAM testing vydala druhé číslo občasníka Dobrá škola...
4.10.2009, Archív
„Príma“ či „oktáva“ nie sú latinské názvy
25.9.2009, Ingrid Hrubaničová, Archív
Správa o stave vzdelanosti OECD (vydanie 2009)
16.9.2009, Archív
Už mám dosť tých všeobecných táranín o školskej reforme
11.9.2009, Ingrid Hrubaničová, Archív
Mikolaj píše, Kmotrík tlačí: Učiteľské noviny
21.5.2009, Pavel Sibyla, Archív
Učebnicové zaucho školskej reforme
25.2.2009, Jozef Smida, Archív
Školské programy: Gymnázium Ivana Horvátha, I. Horvátha 14, Bratislava
16.2.2009, Archív
8.12.2008, Archív
ARRA: Hodnotenie vysokých škôl a ich fakúlt za rok 2008
4.12.2008, Archív
26.11.2008, Iveta Hermann, Archív
Snaha vytvoriť národnú učebnicu cudzích jazykov zlepšenie výučby určite neprinesie...
14.11.2008, Bohumil Synek, Archív
Učiteľské noviny neslúžia iba pedagógom, ale najmä propagande ministra a jeho suity...
12.11.2008, Archív
www.oskole.sk: Projekt internetovej školy
6.11.2008, Archív
Školské programy: ZŠ s MŠ Karola Rapoša, Pionierska 4, Brezno
6.10.2008, Archív
Školské programy: ZŠ Pribinova 123/9, Nováky
23.9.2008, Archív
Dobrý učiteľ rovná sa dobrá škola?
21.9.2008, Branislav Pupala, Archív
Školské programy: Škola u Filipa, J. Bakossa 5, Banská Bystrica
17.9.2008, Archív
Školské programy: ZŠ Štúrova 18, Myjava
17.9.2008, Archív
Správa o stave vzdelanosti OECD (vydanie 2008)
16.9.2008, Archív
Registrácia a diskusie k článkom opäť funkčné
4.8.2008, Archív
INEKO: Hlavné zistenia a zlyhania - PISA 2006
23.7.2008, Michal Rehúš, Archív
23.7.2008, Zuzana Humajová, Archív
23.7.2008, Martin Kríž, Archív
23.7.2008, Martin Kríž, Archív
Zakladáme databanku vzdelávacích programov
MŠ SR: Štátny vzdelávací program
PDF TRUNI: Kurikulárna transformácia vzdelávania na 8-ročných gymnáziách
18.7.2008, Archív
ŠPÚ: Kurikulárna transformácia pre stredné školy
18.7.2008, Archív
Projekt Štátneho pedagogického ústavu (ŠPÚ), ktorého cieľom bolo ...
Školské programy: Súkromné gymnázium, Solivarská 28, Prešov
18.7.2008, Archív
Školské programy: Gymnázium, J. Kollára 2, Žiar nad Hronom
18.7.2008, Archív
Edičný portál Ministerstva školstva SR
Albion Books - cudzojazyčná literatúra
Didaktis - Pedagogické vydavateľstvo
17.7.2008, Archív
Pedagogické vydavateľstvo Didaktis pôsobí na Slovensku od roku 1992...
FYZIKUS - učebnice fyziky pre gymnáziá
MŠ SR: Vzorové školské vzdelávacie programy
17.7.2008, Archív
Vzorové školské vzdelávacie programy schválené Ministerstvom školstva SR...
Videokomentár Martina Mojžiša k školskému zákonu
21.6.2008, Martin Mojžiš, Archív
Prihláste sa na seminár určený pre stredoškolských učiteľov
4.6.2008, Archív
Stolzová - web pro pedagogickou tradici a kontinuitu
6.5.2008, Archív
6.5.2008, Archív
5.5.2008, Archív
Videokomentár Martina Mojžiša k reforme školstva
1.4.2008, Martin Mojžiš, Archív
Pozrite si videokomentár Martina Mojžiša k reforme školstva...
Ukončenie vzdelávacieho programu pre učiteľov so zameraním na reformu vzdelávania
27.3.2008, Archív
TV SME: O vlastnostiach úspešných reforiem školstva
7.3.2008, Peter Zajac, Archív
29.2.2008, Branislav Pupala, Archív
Zlatý fond - diela klasikov slovenskej literatúry
24.1.2008, Archív
Prvé sústredenia projektu Vzdelávanie pre život sú za nami
7.12.2007, Archív
ARRA: Hodnotenie verejných vysokých škôl a ich fakúlt za rok 2007
7.12.2007, Archív
Slovenské deti v prieskume prepadli
19.11.2007, Elena Akácsová, Archív
Správa o stave vzdelanosti OECD (vydanie 2007)
21.9.2007, Archív
Česká televize: Rodina, škola a já
14.9.2007, Archív
Mise školy – chránit kulturu i rozvíjet dítě (prednáška)
9.5.2007, Stanislav Štech, Archív
ŠPÚ otvára na svojich stránkach diskusiu o reforme školstva
2.5.2007, Archív
Manažment školy alebo Je rodič zákazníkom školy? (konferencia)
28.4.2007, Archív
10.4.2007, Archív
Česká škola je internetový denník pre základné a stredné školy v Českej republike.
ARRA: Pohľad študentov na slovenské vysoké školy
9.3.2007, Archív
8.3.2007, Archív
Spustili internetový projekt Dobrá škola
12.2.2007, Archív
17.1.2007, Archív
Konferencia o čitateľskej gramotnosti
7.1.2007, Archív
International Reading Association
7.1.2007, Archív
Kvalitní v škole - úspešní v živote
1.1.2007, Archív
OECD Programme for International Student Assessment (PISA)
30.12.2006, Archív
Hodnotenie vzdelávania - medzinárodné štúdie
International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA)
30.12.2006, Archív
27.12.2006, Archív
27.12.2006, Archív
Videokonferencia o vytváraní medzinárodných partnerstiev
19.12.2006, Archív
SGI - Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť
15.12.2006, Archív
Jednou z tém, ktorým sa SGI venuje, je i vzdelávanie, školstvo a ich reforma...
15.12.2006, Archív
ARRA: Hodnotenie verejných vysokých škôl a ich fakúlt
15.12.2006, Archív
Akademická rankingová a ratingová agentúra (ARRA)
1.12.2006, Archív
Otvorenie Iniciatívy na podporu vzdelávania
16.11.2006, Archív
Správa o stave vzdelanosti OECD (vydanie 2006)
12.9.2006, Archív
1.9.2006, Archív
Konzervatívny inštitút M. R. Štefánika
1.3.2006, Archív
14.2.2006, Zuzana Humajová, Archív