Reforma školstva po druhé. Verejnosť môže posielať ministrovi pripomienky

16.3.2017, Tomáš Nejedlý, TREND

Rezort školstva dnes predstavil Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania. Dokument popisuje takmer 70 cieľov, ktoré by mal dosiahnuť štát v oblasti školstva v období nasledujúcich 10 rokov.

skolstvo

napísal jozo dňa 16.3.2017 18:56

Opakovanie rocnika bude mat negativny efekt na deti, takze by sa malo spravit vsetko preto aby sa dalo tomu predist. Obvinovat deti z nezaujmu nestaci. V prvom rade sa treba sustredit na problem ked deti su demotivovane tym ze nieco nepochopily ci uz z absencie, hiperaktivity... vsetky nasledujuce temi sa bez toho nezaobidu, napr. matematika, slov. jazyk, cudzi jazyk... Ak nepochopy cast skladacky ktoru si logicky nedokaze domysliet tak stale bude mat problemi co ho bude odradzat od celej skoly a ucenia sa.

Mali by sa vybrat rozne temi a organizovat kurzy strategickych tem kde si ziaci z hociakeho rocnika mozu prist temu zopakovat popripade ucitelka by mala urcitym ziakom danu temu odporucit. Zaujem a snaha by sa mohla kludne vlozit do hodnotenia, co by problemovim ziakom mohlo pomoct. Ziaci by mali dostat sancu vratit sa k teme a prejst tym znovu namiesto prechadzania ponizujucim opakovanim rocnika.

Deti su obete

napísal jozef dňa 21.3.2017 21:12

Obrovské množstvu nezmyselných informácii od útleho detstva vytvára z deti duševne doničené osobností, veď také množstvo učiva ktoré sa učia neprirodzenými spôsobmi to je tragédia. Žiak na prvom stupni ZŠ sa musí doma celé poobedie pripravovať na nasledujúci deň, často si s úlohami nevie poradiť ani vysokoškolsky vzdelaný rodič, namiesto aby sa hral a venoval záľubám. Územie školy sa stáva bojiskom, strach s neúspechu, nepochopenie , prepracované deti. Učitelia si dokazujú aký sú vynaliezavý, dôslední pri plnení litery školského vzdelávacieho programu ale zabúdajú že mládež treba učiť hlavne praktickým veciam ako treba vôbec žiť.
Školy by mali viesť mladí schopní ľudia na pozíciach hlavne zástupcov riaditeľov ale aj učitelia, nieje vôbec pravda že mladí nechcú učiť, miesta im zaberajú ľudia vo vysokom dôchodcovskom veku ktorí fungujú často len ako dozor, nemajú záujem ani možno už silu niečo nové robiť. Sú to známi, kamaráti politický nominanti... prečo nebrať dôchodok a aj plat a nakoniec zamestnať na dohodu dôchodcu je lacnejšie.
Vysoké počty žiakov v triedach, skupinách obrovská byrokracia, ktorá v školstve je to je hrôza.
Chýbajú alternatívne školy ako bala Montessory škola, lesné škôlky...


Ak sa chcete zapojit do diskusie k článkom, prosím, zaregistrujte sa.
Ak ste už na našom portáli registrovaný, prosím, prihláste sa.